אוסף הכט - ציור צרפתי 1930-1830

ז'אן בטיסט קמיי קורו
ז'אן בטיסט קמיי קורו
ז'אן בטיסט קמיי קורו (1875-1796)
נגן החליל מתחת לעצים (1870 בקירוב)
אדואר מאנה
אדואר מאנה
אדואר מאנה 1883-1832
אישה לובשת מצנפת לבנה 1856, שמן על בד
קמיי זיקוב פיסארו
קמיי ז'קוב פיסארו
קמיי ז'קוב פיסארו 1903-1830
חלקת גן בשלג 1892, שמן על בד
לואי פול אנרי סרוזיה
לואי פול אנרי סרוזיה
לואי פול אנרי סרוזיה (1927-1863)
עצי תפוח בפריחה (1891)
חיים סוטין
חיים סוטין
חיים סוטין 1943-1896
רחוב בקאן-סור-מר 1924-1923, שמן על בד
אמדיאו מודיליאני
אמדיאו מודיליאני
אמדיאו מודיליאני 1920-1884
עירום עם כובע 1908, שמן על בד

כמה מהציורים המוקדמים יותר באוסף קשורים לאסכולת ברביזון, שפעלה בין שנות השלושים לשנות השמונים של המאה התשע-עשרה בכפר ברביזון הסמוך ליער פונטבלו. ציירי ברביזון היו הראשונים שציירו בנוף הפתוח, כלומר ויתרו על הסטודיו בפריס לטובת ציור תוך כדי התבוננות בנוף עצמו. חידוש זה היה יסוד מרכזי בגישה האימפרסיוניסטית לציור נוף.

אוסף הכט כולל כמה עבודות של ז'אן-בטיסט קמיי קורו, אחד הציירים רבי ההשפעה בתקופה זו, שעבד מדי פעם עם ציירי ברביזון .

באוסף הכט ישנן כמה עבודות חשובות של ציירים אימפרסיוניסטים ביניהן עבודות של קלוד מונה, קמיי פיסארו, אלפרד סיסלי וגוסטאב קייבוט. הדגש באוסף האימפרסיוניסטי הוא בתמונות נוף. הציורים ממחישים את מטרת האימפרסיוניזם – שבירת האור למרכיביו ויצירת צורות, מופשטות כמעט, המייצגות 'התרשמות' מהמציאות.

אוסף הכט כולל גם כמה דוגמאות של ציור פוסט-אימפרסיוניסטי, ביניהן ציורים של שרל אנגרן, אדואר וויאר ופול סרוזיה.

קבוצה חשובה באוסף היא של ציירים יהודים מאסכולת פריס. מונח זה מבחין בין האמנים המקומיים, הצרפתים, הידועים בשם הכולל 'האסכולה הצרפתית' לבין האמנים הזרים שחיו ויצרו בפריס בשלושת העשורים הראשונים של המאה העשרים. מרכיב חשוב במיוחד בקבוצה זו הן שבע העבודות של סוטין והציור הדו-צדדי של מודליאני.