גני ילדים

לצפייה בסרטון מרכז הלמידה של המוזיאון

לצורך תיאום פעילות יש לפנות למרכז הלמידה והיצירה של מוזיאון הכט בימים א'-ה'
בין השעות 08:30-15:00
טלפון: 04-8240308, 8257773; פקס: 04-8240724
Email: eambar@univ.haifa.ac.il

טופס תיאום פעילות במוזיאון הכט - טופס זה אינו מהווה אישור לביצוע הפעילות.
לאחר קבלת טופס תיאום הפעילות באמצעות פקס, דואר או דוא"ל, ניצור עמכם קשר לצורך תיאום ואישור סופי.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה ובקשה!
בואו ביאליק
משך הפעילות: כשעתיים
משך כל מפגש שעה וחצי. שני מפגשים חוויתים עם מוצגים מהעולם הקדום באמצעות שירי ביאליק.


מסע בעיקבות בעלי-חיים במוזיאון
מספרת סיפורים מפגישה את הילדים עם שירי ביאליק. בעקבות השירים, בשילוב חפצים, תלבושות והפעלה פוגשים הילדים חפצים ופסלים של בעלי-חיים מהעולם הארכיאולוגי. בהמשך נקיים מופע תיאטרלי המשתף את הילדים באמצעות המחשה ואימפרוביזציה עם אגדת "שלמה המלך והדבורה". הפעילות תשלב חפצים, תלבושות וכלי נגינה.

מטמונים ואוצרות במוזיאון
מסע דמיוני בין מציאות וחלום. טיול בין יצירות אמנות, אל עולם של אוצרות ים קדומים. המפגש ישלב את שירי ביאליק תוך שימוש בתלבושות, שירה והפעלה. בהמשך נקיים מופע תיאטרלי המשתף את הילדים באמצעות המחשה ואימפרוביזציה עם אגדת "שלושה וארבעה". הפעילות תשלב חפצים, תלבושות וכלי נגינה.
חופרים וחושפים את העבר
הפעילות מיועדת לילדי גן-כיתה ב'
משך הפעילות: שעתיים

בעזרת שחקן הלובש דמותו של ארכאולוג, לומדים הילדים מושגי יסוד בתחום הארכאולוגיה (ארכאולוג, חפירות, ממצא וחרסים) ומתנסים בעבודת הארכאולוג.
בהמשך, באמצעות שחקן, מגלים מוצגים מימי קדם ולומדים באמצעותם על האנשים שהשתמשו בהם, על אורחות חייהם ותרבותם. לקראת תום הפעילות מכינים הילדים כלים מחומר בהשארת המוצגים שגילו במוזיאון.
בעקבות סיפורי תורה
משך הפעילות: שעתיים
המפגש כולל פגישה חוויתית עם דמויות מתוך סיפורי התורה המומחזות על-ידי שחקנים. בעזרת הדמויות השונות מגלים התלמידים ממצאים המוזכרים בתורה ונחשפים לדמויות ולסיפורים הקשורים למסורת היהודית.
ביקור בעולם ההפכים
משך הפעילות: כשעה וחצי
שחקן בדמותו של עובד מוזיאון מבקש את עזרת התלמידים בחיפוש אחר מוצגים מן האוסף. תוך כדי חיפוש מתנסים התלמידים בלימוד, הבנה ושימוש במושגים מנוגדים כגון: קטן – גדול, שקט – רעש, בהיר – כהה. הפעילות כוללת משחק, שירה ויצירה.
בהיכלות קדומים
משך הפעילות: שעתיים
מפגש, באמצעות סיפור מסגרת, עם מושגים כגון: חפירה ארכיאולוגית עיצובם ועיטורם של כלי החרס, שחזור ורפאות. מקום התרחשות, הסיפור במקדש ובארמון המלך. התכנית משלבת פעילות יצירתית עם תנועה וצליל.
תחושות בצבעים
משך הפעילות: שעתיים
מפגש עם תמונות מקוריות מאוסף המוזיאון, המוביל להיכרות עם מושגים יסודיים באמנות, תוך שימת דגש על הקשר בין צבע לתחושה.
צעדים ראשונים באמנות
משך הפעילות: שעתיים
קלודט, הציירת הצרפתייה (שחקנית מהחוג לתיאטרון), תציג בפני הילדים את אגף האמנות בצורה משעשעת וחוויתית. במהלך השיחה בינם לקלודט, ילמדו נושאים כגון: הציו ר, צבעי הצייר, תנועות המכחול, בד הציור (הקנבס) והמסגרת. הפעילות כוללת מפגש פעיל וחוויתי הכולל יצירה.
מסע במצרים הקדומה
משך הפעילות: שעתיים
הרפתקה בליווי שחקנית בדמותה של נסיכה מצרית, המזמינה את התלמידים להצטרף אליה בחיפוש אחר מוצגים השייכים לתרבות המצרית הקדומה. במהלך הפעילות התלמידים מתחפשים לדמויות ממצרים העתיקה ועוסקים ביצירה בהשראת התרבות המצרית.
דיוקן
הפעילות מיועדת לילדי גן-כיתה ב'
משך הפעילות: שעתיים

מפגש חווייתי עם דיוקנאות, שעוצבו בציור ופיסול, המוצגים באגף הארכאולוגי ובאגף האמנות של המוזיאון. המפגש כולל התבוננות מעמיקה במוצגים תוך לימוד מאפייני אמנות הדיוקן; הפעילות בהנחיית מדריך ושחקן בדמות אמן, המתכוון לצייר את דיוקן בנו ונעזר ברעיונות הילדים. המפגש כולל התנסות ביצירת דיוקן.